Menu Close

Įtraukiojo ugdymo rekomendacijos bendrojo ugdymo mokykloje

Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Valstybinėje švietimo 2013–2022 m. strategijoje, Geros mokyklos koncepcijoje (2015) suformuluotos nuostatos, kurios iš esmės keičia švietimo strategiją pereinant nuo švietimo visiems prie švietimo kiekvienam, įtvirtinant suasmeninto ugdymo(si) ir mokymo(si) modelį.

Įgyvendindamos Geros mokyklos koncepcijos nuostatas, švietimo įstaigos jau dabar susiduria su įtraukties sunkumais ir iššūkiais. O nuo 2024 m. rugsėjo mėn., šalyje įsigaliosiantys įstatymai (Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimas ir įstatymo papildymas 45 straipsniu), įpareigos mokyklų bendruomenes kiekvienam vaikui užtikrinti sąlygas ugdytis jo artimiausioje ugdymo įstaigoje (darželyje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais ir gauti būtiną specialistų pagalbą.

Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos pagalbos vaikui specialistai parengė rekomendacijas bendros paskirties įstaigoms, kurios rengiasi įgyvendinti įtraukiojo ugdymo modelį. Rekomendacijose, atsižvelgiant į ugdymo įstaigų realijas, pateikiami galimi įtraukiojo ugdymo organizavimo mokykloje etapai ir lygmenys, kurie gali padėti mokykloms įsivertinti pasirengimą organizuoti įtraukųjį ugdymą, teikti mokiniui jo poreikius atitinkantį ugdymą ir pagalbą, analizuoti,
vertinti ir optimizuoti savo veiklos veiksmingumą. Pagrindinis dėmesys skiriamas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtraukties klausimams aptarti.

Aktyvi nuoroda
Rekomendacijos

Skip to content